Veranderingen bij RegioBank
Eind vorig jaar kondigde ASN Bank veranderingen aan. ASN Bank is het moederbedrijf van RegioBank. Vanaf 1 november sluiten sommige vestigingen. Deze veranderingen hebben ook gevolgen voor een aantal Fidus-kantoren die zelfstandig adviseur van RegioBank zijn. Op deze pagina leggen we uit wat er verandert.
Deze RegioBank-kantoren sluiten
Haarlem
- RegioBank stopt in Haarlem. We weten op dit moment nog niet waar je vanaf 1 november terecht kunt voor je bankzaken. RegioBank informeert je hier medio oktober over.
- Ons Fidus-kantoor in Haarlem blijft gewoon open. Onze adviseurs helpen je graag met zakelijke en particuliere verzekeringen, hypotheekadvies, financieel advies en schadebehandeling.
Holtum
- Fidus/RegioBank stopt in Holtum. Het kantoor sluit volledig. Vanaf 1 november ben je van harte welkom bij ons kantoor in Echt.
- Je vertrouwde adviseurs verhuizen mee, dus je houdt contact met bekende gezichten.
- In Echt kun je terecht voor al je bankzaken, particuliere of zakelijke verzekeringen, maar ook voor financieel en hypotheekadvies, pensioenen, schadebehandeling en makelaardij.
- Vestiging Echt heeft geen safeloketten. Voor deze service moeten we u helaas verwijzen naar een andere verhuurder van safeloketten. Bijvoorbeeld De Limburgse Kluis of de Nederlandse Kluis.
Wijk en Aalburg
- Fidus/RegioBank stopt in Wijk en Aalburg. Het kantoor sluit volledig. Vanaf 1 november ben je van harte welkom bij ons kantoor in Vlijmen, dat ook onderdeel is van Fidus Den Bosch.
- Je vertrouwde adviseurs verhuizen mee, dus je houdt contact met bekende gezichten.
- In Vlijmen kun je terecht voor je bankzaken, particuliere of zakelijke verzekeringen, maar ook voor financieel en hypotheekadvies.
Zevenaar
- RegioBank stopt in Zevenaar. We weten op dit moment nog niet waar je vanaf 1 december terecht kunt voor je bankzaken. RegioBank informeert je hier binnenkort over.
- Ons Fidus-kantoor in Zevenaar blijft gewoon open. Onze adviseurs helpen je graag met zakelijke en particuliere verzekeringen, hypotheekadvies, financieel advies en schadebehandeling.
Bij deze kantoren gaat RegioBank verder
Echt
- Fidus/RegioBank Echt blijft gewoon open. Alle dienstverlening van kantoor Holtum gaat daar verder.
- In Echt kan je terecht voor al je bankzaken, particuliere of zakelijke verzekeringen, maar ook voor financieel en hypotheekadvies, pensioenen, schadebehandeling en makelaardij.
- Binnenkort wordt de naam RegioBank vervangen door ASN Bank. Andere naam, vertrouwde service.
Vlijmen
- Fidus/RegioBank Vlijmen (onderdeel van Fidus Den Bosch) blijft gewoon open. Alle dienstverlening van kantoor Wijk en Aalburg gaat daar verder.
- In Vlijmen kan je terecht voor je bankzaken, particuliere of zakelijke verzekeringen, maar ook voor financieel en hypotheekadvies.
- Binnenkort wordt de naam RegioBank vervangen door ASN Bank. Andere naam, vertrouwde service.
Kasfunctie vervalt
RegioBank is in heel Nederland gestopt met de kasfunctie. Je kunt geen contant geld meer opnemen of storten. Hiervoor kan je terecht bij een Geldmaat bij jou in de buurt. Vind je dat lastig? Dan helpt je adviseur je graag met online bankieren of mobiel betalen.
Vragen over het sluiten van RegioBank-kantoren
1. Waarom sluiten jullie RegioBank-kantoren?
Het besluit om kantoren te sluiten komt niet van Fidus, maar van ASN Bank, het moederbedrijf van RegioBank. ASN Bank brengt het aantal vestigingen van SNS Bank en zelfstandig adviseurs van RegioBank terug van zo’n 600 naar 320 tot 360. Wij begrijpen dat dit voor jou vervelend kan zijn. Zelf hebben we hier geen invloed op gehad, maar we doen er alles aan om je zo goed mogelijk te informeren en helpen.
2. Welke kantoren blijven open?
De kantoren in Echt en Vlijmen blijven gewoon open, alleen de naam verandert binnenkort in ASN Bank. Andere naam, dezelfde vertrouwde service.
3. Waar kan ik na 1 november terecht voor mijn bankzaken als mijn kantoor sluit?
Dat ligt eraan naar welke RegioBank je nu gaat:
- Haarlem: RegioBank stopt daar volledig. Medio oktober hoor je van RegioBank waar je terecht kunt voor je bankzaken. Ons Fidus-kantoor in Haarlem blijft wél open voor verzekeringen en financieel advies.
- Holtum: je bent vanaf 1 november welkom in ons kantoor in Echt.
- Wijk en Aalburg: je bent vanaf 1 november welkom in ons kantoor in Vlijmen.
- Zevenaar: RegioBank stopt volledig per 1 december. In november hoor je van RegioBank waar je terecht kunt voor je bankzaken. Ons Fidus-kantoor in Zevenaar blijft wél open voor verzekeringen en financieel advies.
4. Waarom blijft Fidus niet in Wijk en Aalburg en Holtum?
De RegioBank-activiteiten van deze kantoren verhuizen naar Vlijmen en Echt. We verwachten dat veel mensen daar ook hun financiële advies van Fidus regelen. Daarom vinden we het praktischer om alles bij deze kantoren onder te brengen.
5. Blijft mijn vertrouwde adviseur beschikbaar?
De adviseurs van RegioBank Wijk en Aalburg en Holtum verhuizen mee naar de nieuwe locatie. Zo houd je contact met bekende gezichten.
RegioBank Haarlem en Zevenaar verhuizen naar een ander kantoor in de buurt. We weten nog niet welk kantoor dat is en of de adviseur meeverhuist. Je hoort dat van RegioBank. De overige diensten van Fidus blijven in Haarlem en Zevenaar mét de vertrouwde gezichten die daarbij horen.
6. Wordt mijn rekeningnummer of bankpas aangepast door de sluiting?
Nee. Je betaal- en spaarrekeningen, passen en inloggegevens blijven gewoon hetzelfde. Alleen je vaste kantoorlocatie verandert.
7. Moet ik mijzelf opnieuw aanmelden bij een ander kantoor?
Nee, je hoeft niets te doen. Je wordt automatisch geholpen vanuit het nieuwe kantoor.
8. Kan ik ook bij een ander RegioBank-kantoor terecht?
Nee, je kunt niet zomaar bij elk ander RegioBank-kantoor terecht dan het aangewezen vervangende kantoor.
Vragen over het verdwijnen van de kasfunctie
9. Waarom vervalt de kasfunctie?
ASN Bank is het moederbedrijf van RegioBank. Deze bank wil meer digitaal werken en tegelijk minder kosten maken. Hierdoor verdwijnt de kasfunctie bij alle RegioBank-kantoren. Je kunt geld opnemen en storten bij Geldmaat. Andere zaken regel je makkelijk via internetbankieren of de app. We snappen dat dit voor jou even wennen is. Je adviseur helpt je graag op weg.
10. Waar kan ik contant geld opnemen of storten?
Dat kan bij een Geldmaat bij jou in de buurt.
11. Zijn er extra kosten verbonden aan Geldmaat?
Dat ligt eraan of je een particuliere of zakelijke klant bent. De meest actuele tarieven vind je op: Contant geld storten - RegioBank.
12. Krijg ik hulp als ik niet handig ben met online of mobiel bankieren?
Ja. Je adviseur helpt je graag bij het gebruik van internetbankieren en de RegioBank-app.
Vragen over de dienstverlening van Fidus
13. Blijft mijn kantoor wel Fidus?
Dat verschilt per kantoor:
- Wijk en Aalburg en Holtum gaan volledig sluiten, ook voor de diensten van Fidus.
- Haarlem en Zevenaar blijven gewoon actief als onafhankelijk financieel adviseur van Fidus. Alleen de bankdiensten van RegioBank veranderen.
- Onze kantoren in Vlijmen en Echt blijven zowel RegioBank als onafhankelijk financieel adviseur van Fidus.
14. Welke diensten van Fidus kan ik nog steeds krijgen?
Bij de Fidus-kantoren kun je terecht voor zakelijke en particuliere verzekeringen, pensioenen, hypotheken en ander financieel advies. Sommige vestigingen zijn ook makelaar of echtscheidingsmediator. Op fidus.nl/vestigingen zie je wat elke vestiging biedt.
Vragen over wat dit voor jou betekent
15. Heeft dit gevolgen voor mijn hypotheek, lening of verzekering?
Nee. Alles blijft hetzelfde.
16. Verandert mijn betaal- of spaarrekening?
Nee. Je rekeningnummer en de afspraken blijven hetzelfde.
17. Kan ik nog steeds advies krijgen?
Ja. Je kunt gewoon een afspraak maken met je adviseur.
18. Wat gebeurt er met afspraken die ik al heb gemaakt?
Die afspraken gaan gewoon door. Soms is dat op de nieuwe locatie. Je adviseur laat je dat weten.
19. Wat gebeurt er met mijn safeloket?
Uw gehuurde safeloket in Holtum verhuist niet mee naar een andere locatie. Daarom vragen wij u om contact met ons op te nemen om het safeloket leeg te ruimen. Het is fijn als u dit zo snel mogelijk doet, maar het kan nog tot 23 januari 2026. Bel ons via 046-4851467 of stuur een e-mail naar Holtum@fidus.nl. Wij plannen graag een afspraak op een moment dat u goed uitkomt.
20. Waar kan ik een safeloket huren?
We hebben voor u gekeken naar mogelijke alternatieven voor het huren van een safeloket. We begrijpen namelijk dat dit een verandering is waar u misschien niet op had gerekend, en denken daarom graag met u mee. U vindt safeloketten bij:
• De Limburgse Kluis: met vestigingen in Beek, Heerlen en Roermond (delimburgsekluis.nl)
• De Nederlandse Kluis: met vestigingen in Brunssum en Maastricht (denederlandsekluis.nl)
21. Ik heb tot 1 januari betaald voor mijn safeloket. Krijg ik geld terug?
Ja, als u uw kluis leeghaalt voor 1 januari 2026 krijgt u het bedrag dat u te veel heeft betaald terug op uw bankrekening.