Meer dan 350 financiële experts

 

Natuurlijk proberen we je altijd zo goed mogelijk te helpen. Toch gaat er ook wel eens wat mis. Dit willen wij zo goed én snel mogelijk oplossen. Daarom helpt het als je ons vertelt wat er mis ging. Loop je ergens tegenaan of voel jij je niet gehoord, maak dit dan kenbaar via het onderstaande klachtenformulier.

Wat mag je van ons verwachten?

  • Binnen 1 werkdag een ontvangstbevestiging van jouw klacht
  • Wij komen binnen 10 werkdagen met een oplossing, deze wordt telefonisch en per mail aan je kenbaar gemaakt
  • Hebben we meer tijd nodig? Dan ontvang je hierover van ons bericht per telefoon of mail.

Klachtenformulier

Ons serviceteam zit er klaar voor, dus.

Niet tevreden met de afhandeling van de klacht?

We doen natuurlijk ons best om je zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent over de afhandeling van de klacht. Je hebt dan de mogelijkheid om de klacht te laten onderzoeken. Dat kan bij één van de volgende partijen.

Ben je niet tevreden met ons definitieve standpunt of de oplossing? Leg dan je klacht binnen drie maanden voor aan het Kifid:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening
Postbus 93257
2509 AG Den Haag

Let op! Het Kifid behandelt geen klachten van bedrijven. Heb je als bedrijf een klacht over de dienstverlening van Fidus? Dan is het voorleggen van je klacht aan de rechter een optie.

Je hebt de mogelijkheid om je klacht of geschil door de rechter te laten beoordelen. Let op! Heeft het Kifid al een bindende uitspraak gedaan? Dan is het niet meer mogelijk om met je klacht naar de rechter te gaan.


Stap je direct naar de rechter? Dan kun je daarna niet meer naar Kifid. Als je naar de rechter gaat kost dat geld. Bemiddeling door Kifid is (grotendeels) gratis.

In het reglement van de Tuchtraad staat beschreven met welke soort klachten je terecht kan bij de Tuchtraad. Consumenten mogen in het algemeen niet rechtstreeks bij de Tuchtraad hun klacht neerleggen. Ook tuchtklachten moet je eerst bij Kifid indienen.